x تبلیغات
اخبار معماری

آشنایی با لوکوربوزیه (بخش 2)

 

لوکوربوزیه

لوکوربوزیه (۲۷ آگوست ۱۹۶۵–۶ اکتبر ۱۸۸۷)، اسم مستعار چارلز ادوارد ژان نرت گریس است. او یک معمار معروف بود که با سبکی که امروزه سبک بین المللی نامیده می شود به همراهی لودویگ میس واندر روهه، والتر گروپیوس و تئو وان داربورگ کار می کرد. او همچنین در طراحی مبلمان دستی داشت.

لوکوربوزیه در لشودفوند (La Chaux-de-Fonds)، شهر کوچکی در شمال غربی سوئیس، در نزدیکی مرز فرانسه متولد شد. لوکوربوزیه علاقه ی زیادی به هنرهای بصری داشت و نزد شخصی به نام چارلز لپلاتنیه، که معلم یک مدرسه ی هنرهای زیبای محلی بود و خود در بوداپست و پاریس درس خوانده بود، به آموختن مبانی هنر پرداخت.

ادامه مطلب

آشنایی با لوکوربوزیه (بخش 1)

 

لوکوربوزیه در لشودفوند (به فرانسوی: La Chaux de Fonds)، شهر کوچکی در شمال غربی سوئیس، در نزدیکی مرز فرانسه متولد شد. لوکوربوزیه علاقه زیادی به هنرهای بصری داشت و نزد شخصی به نام چارلز لپلاتنیه، که معلم یک مدرسهٔ هنرهای زیبای محلی بود به آموختن مبانی هنر پرداخت .

اولین خانه‌هایی که او طراحی کرد در لشودفوند و متعلق به خود وی بودند ، مانند ویلا فالت، ویلا شوآب، و ویلا ژان نرت برای پدر و مادرش. این خانه‌ها یادآور سبک معماری رایج ، منطبق بر طبیعت کوه‌های بومی در آن منطقه، یعنی رشته کوه‌های آلپ بودند.

لو کوربوزیه در حدود سال ۱۹۰۷ به پاریس رفت و در آنجا در دفتر دو تن از معروف‌ترین معماران آن دوره یعنی آگوست پره و پیتر بهرنز به مدت چند سال کار کرد. وی سپس به بالکان، آسیای صغیر، یونان و رم سفر کرد و نقاشی‌های بسیاری از این سفر با خود به همراه آورد.

ادامه مطلب

درب های نامرئی: چگونه درب را درون پروژه با ظرافت پنهان کنیم؟

 

گاهی مواقع یک درب می تواند سردرد بزرگی در طراحی پروژه باشد. به یک نمای مستمر و ممتد و تمیز فکر کنید... وجود یک در وسط نما می توانید وضوح طراحی را از بین ببرد. یک درب حتما نباید از پنل های چوبی یا دستگره های برنجی باشد که ما به طور عرف از آنها بهره می بریم. اما چه میشد اگر درب به طور کامل از دیدگان ما ناپدید گردد؟ همه ما نسبت به مسیرها و اتاق های مخفی در خانه هایمان آشنایی داریم. اما برای اینکه بتوانیم آن فضای مخفی را درست تعریف کنیم، درب ورود و خروج هم باید مخفی شود.

ادامه مطلب

آنچه باید در مورد تهویه هوای محیط داخلی ساختمان بدانید

 

تهویه مطبوع، شرط اساسی ایجاد شرایط آسایش در ساختمان است. تهویه ساختمان به دو صورت طبیعی و مصنوعی تأمین می گردد. در این مطلب قصد داریم به طور خلاصه به تهویه مطبوع، مزیت و ضرورت تهویه هوای محل زندگی و … بپردازیم.

به طور کلی ایجاد تهویه طبیعی در ساختمان، به اختلاف فشار هوای میان سطوح خارجی و داخلی بنا بستگی دارد. تهویه هوا، علاوه بر ایجاد شرایط آسایش و بالا بردن سطح بهداشت محیط داخلی ساختمان، موجبات صرفه جویی در مصرف انرژی را فراهم می آورد. تأثیرات تهویه طبیعی در ساختمان به طور کلی به دو دسته تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم، تقسیم می شوند.

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 صفحه بعد